piątek, 30 września 2022

Datowany na 1 października 1942 roku list Waldemara Szwieca (zdjęcie) Cichociemnego podporucznika artylerii Polskich Sił Zbrojnych, adresowany do rodziców.

 


Datowany na 1 października 1942 roku list Waldemara Szwieca (zdjęcie) Cichociemnego podporucznika artylerii Polskich Sił Zbrojnych, adresowany do rodziców.


Kochani Rodzice! Jest to może ostatni list do Was. Zdecydowałem się skoczyć do kraju jako spadochroniarz -dywersant. Zdecydowałem się dobrowolnie jako ochotnik, gdyż doszedłem do jasnego wniosku, że aby nasz kraj powstał, pewna ilość ludzi musi być zdecydowana na wszystko. We Francji byłem na froncie z pierwszym rzutem 10 Brygady Pancernej. Po ucieczce do Anglii zostałem odznaczony Krzyżem Walecznych i promowany na porucznika. Na ochotnika zgłosiłem się do Polskiej Brygady Spadochronowej i dalej na skok do kraju. Pamięć o Was zachowałem jak najświetlejszą, daliście mi wychowanie, które pozwoliło mi zawsze postępować jak Bóg i Polska nakazała.

Post Historia Polski Dzień Po Dniu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

#PolishHolokaust