poniedziałek, 22 maja 2023

Poniżej fragment protokołu konfrotacyjnego z przesłuchania Danuty Siedzikówny " Inki". Zeznania dotyczą potyczki oddziału partyzanckiego Zdzisława Badochy "Żelaznego" z oddziałem milicji w 23 maja 1946 roku w okolicach Sulęczyna w województwie pomorskim.

 


Poniżej fragment protokołu konfrotacyjnego z przesłuchania Danuty Siedzikówny " Inki". 

Zeznania dotyczą potyczki oddziału partyzanckiego Zdzisława Badochy "Żelaznego" z oddziałem milicji w 23 maja 1946 roku w okolicach Sulęczyna w województwie pomorskim.


"Czy znasz tę kobietę?

Ranny: Kobietę tę poznaję, gdyż była razem z bandą dn. 23 maja 1946 r. na drodze do Sulęczyna. W czasie potyczki postrzeliła mnie z pistoletu oraz zabrała mi pas.

"Inka": Tak, poznaję go. W czasie potyczki z milicją jednak do niego nie strzelałam ani pasa mu nie zabrałam. 

Czy widziałeś u kobiety pistolet? 

Ranny: Tak jest. Gdy po postrzeleniu konkretnie doszła do mnie, miała w ręku pistolet i groziła mi nim. Kazała podnieść ręce do góry. "Inka": Miałam pistolet, ale w kaburze i nie groziłam nikomu. 

Ranny:

Oskarżona zabrała mi pas i magazynek z nabojami. Widziałem również, gdy jeszcze siedziałem, że biegła w naszą stronę z pistoletem w ręku. W tym czasie padł strzał i zostałem raniony. Po wyjściu pocisku z rany, który w tej chwili sądowi przedkładam, wnioskuję , że oskarżona do mnie strzeliła. Wniosek ten opieram na obserwacji, iż tylko ona jedna miała broń" 

Zdjęcie Marek Odyn-Jankowski „Marek”, Danuta Siedzikówna „Inka”, Bogdan Obuchowski „Zbyszek”, Pomorze, wiosna 1946 roku.

Post Jacek Szy.

#Polishholokaust #komunizm #KomunistyczneZbrodnie #NeverAgain #WeRememberTheFact #MBP #ŻydowskiAparatBezpieczeństwa #MorercyPolaków #PolskaNiePolin #Jewishmurdered #NewerForget #UB #SB #MO #Wyklęci #WyklętaPamięć #Niezłomni #AK #ArmiaKrajowa #Inka #DanutaSiedzikówna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

#PolishHolokaust