czwartek, 23 lutego 2023

Panie Generale, wybacz Polsce❗🇵🇱 STAŁ WYPROSTOWANY WŚRÓD TYCH CO NA KOLANACH Generał August Emil Fieldorf "Nil" - ur. 20 marca 1895 w Krakowie. Bohater powieszony jak przestępca 24 lutego 1953 r. o godz.15:00 w Warszawie, na Mokotowie.

 


Panie Generale, wybacz Polsce❗🇵🇱



Dawno temu przeczytałem, że nawet szubienice kiedyś zakwitną - krwią pomordowanych - ta mokotowska nie zakwitnie, była ze stali....



"Wiedział o wyroku. Przyprowadził go jakiś starszy, bardziej ludzki, strażnik. Wprowadził Emila przed kraty, spojrzał na mnie wymownie i odszedł. Po raz pierwszy zostaliśmy sami. Wtedy Emil powiedział: „Czy wiesz dlaczego mnie skazali? – Bo odmówiłem współpracy z nimi. Pamiętaj, żebyś nie prosiła ich o łaskę! Zabraniam tego” - to fragment nagrania śp. żony Gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" - Pani Janiny.



STAŁ WYPROSTOWANY WŚRÓD TYCH CO NA KOLANACH

Generał August Emil Fieldorf "Nil" - ur. 20 marca 1895 w Krakowie. Bohater powieszony jak przestępca 24 lutego 1953 r. o godz.15:00 w Warszawie, na Mokotowie.

Czerwony prokurator W. Gatner tak wspominał po latach powieszenie Generała:

"Byłem zdenerwowany, napięty. Czułem, że trzęsą mi się nogi. Skazany patrzył mi cały czas w oczy. Stał wyprostowany. Nikt go nie podtrzymywał. Po odczytaniu dokumentów zapytałem skazanego, czy ma jakieś życzenie. Na to odpowiedział: "Proszę powiadomić rodzinę". Oświadczyłem, że rodzina będzie powiadomiona. Zapytałem ponownie, czy jeszcze ma jakieś życzenia. Odpowiedział, że nie. Wówczas powiedziałem: "Zarządzam wykonanie wyroku". Kat i jeden ze strażników zbliżyli się. Postawę skazanego określiłbym jako godną. Sprawiał wrażenie bardzo twardego człowieka. Można było wprost podziwiać opanowanie w obliczu tak dramatycznego wydarzenia”...

Mordercy sądowi - wszyscy żydowskie pochodzenie: Helena Wolińska (pierwotne nazwisko Fajga Mindla Danielak), Aleksander Warecki (Warenhaupt), Mieczysław Widaj, Zygmunt Wizelberg, Józef Różański (Goldberg), Benjamin Wajsblech,Maria Gurowska (vel Maria Górowska vel Maria Sand vel Genowefa Maria Danielak z domu Zand), Igor Andrejew, Gustaw Auscaler i Emil Merz, Alicja Graff (Fuks).

PS. Jedyna w Polsce figura Pana Generała stoi na największym w Polsce Pomniku Żołnierzy Wyklętych Niezłomnych w Mielcu, Jej wykonanie sfinansowała KPRM dziękujemy Panie Premierze Mateusz Morawiecki, Fundacja Non Notus

Cześć i Chwała Bohaterom❗🇵🇱

Post Romuald Rzeszutek 

#Polishholokaust #komunizm #KomunistyczneZbrodnie #NeverAgain #WeRememberTheFact #MBP #ŻydowskiAparatBezpieczeństwa #MorercyPolaków #PolskaNiePolin #Jewishmurdered #NewerForget #UB #SB #MO #Wyklęci #WyklętaPamięć #Niezłomni #Temida #WolneSądy #MordercyWTogach #CzerwoneParchy #SowieckaSwołocz #Nil 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

#PolishHolokaust