środa, 31 sierpnia 2022

1 września 1944 roku zmarła w wyniku odniesionych ran w Powstaniu Warszawskim Barbara Drapczyńska, żona poety Krzysztofa Kamila Baczyńskiego.

 


1 września 1944 roku zmarła w wyniku odniesionych ran w Powstaniu Warszawskim Barbara Drapczyńska, żona poety Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. 😢

 

 

W momencie śmierci była w czwartym miesiącu ciąży... 

Tuliła do siebie tomik poezji ukochanego... 💔

   


Post ➡️ #NieZapomnijONas Powstańcach Warszawskich. 

   

Ty jesteś moje imię i w kształcie, i w przyczynie,

i moje dłuto lotne.

Ja jestem, zanim minie wiek na koniu-bezczynnie,

ptaków i chmur zielonych złotnik.

Ty jesteś we mnie jaskier w chmurze rzeźbiony blaskiem

nad czyn samotny.

Ja z ciebie ulew piaskiem runo burz, co nie gaśnie,

każdym życiem i śmiercią stokrotny.

Ty jesteś marmur żywy, przez który kształt mi przybył,

kształt w wichurze o świcie widziany,

który o mleczne szyby buchnął płomieniem grzywy

i zastygł w dłoni jak z gwiazdy odlany.

I jesteś mi imię ruchów i poczynaniem słuchu,

który pojmie muzykę i sposób,

który z lądu posuchy wzejdzie żywicą-duchem

w łodygę głosu.

#Polishholokaust #GermanDeathCamps #StratyWojenne #NiemieckieZbrodnie #DeutscheVerbrechen #GermanCrimes #WW2 #WorldWarTwo #ReparationsForPoland #MadeInGermany #ToMyjesteśmyPamięcią #EuropeanUnion #PowstanieWarszawskie #PW #IIWŚ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

#PolishHolokaust