niedziela, 28 sierpnia 2022

"29 sierpnia 1943 r. przeprowadziłem akcje we wsiach Wola Ostrowiecka i Ostrówki. Zlikwidowałem wszystkich Polaków od małego do starego. Wszystkie budynki spaliłem, mienie i chudobę zabrałem”…Iwan Klimczuk "Łysyj".

 


"29 sierpnia 1943 r. przeprowadziłem akcje we wsiach Wola Ostrowiecka i Ostrówki. Zlikwidowałem wszystkich Polaków od małego do starego. Wszystkie budynki spaliłem, mienie i chudobę zabrałem”…

Powyższy tekst to fragment raportu spisanego przez pułkownika UPA Iwana Klimczuka "Łysyj" (zdjęcie) po dokonanej przez jego oddział zbrodni na 628 Polakach mieszkających w Woli Ostrowieckiej 29 sierpnia 1943 roku. 220 z ofiar było dziećmi, z których najstarsze miało 14 lat.


#PlomienBraterstwa #ПолумяБратерства

#NeverAgain #WeRememberTheFact #ПамятаємоПравду #Reparacje #UkrainianReparationsForPoland #Odszkodowania #CzasZapłatyZaRzeź !!! #Polishholokaust #WW2 #WorldWarTwo #Wołyń #Kresy #UkrainianMurdered #OUN #UPA #UA #Ludobójstwo #Genocidum #Genocide #GenocidumAtrox #UkrainianCrimes #UkrainskieZbrodnie

Boguś

2 komentarze:

  1. Czy osadzono za ten mord Iwana Klimczuka czy może jest też on bohaterem narodowym Ukrainy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne ma swój pomnik i aleje swoim imieniem .

      Usuń

#PolishHolokaust